Pagina's

zaterdag 15 november 2014

Lotta skirt...

Eind oktober deed Marte van Compagnie M een oproep om haar nieuwe patroon 'Lotta-skirt' te testen. Een nieuw patroon mogen testen lijkt me leuke ervaring! Ik schreef me in en hoopte om geselecteerd te worden. Het was dan ook spannend afwachten tot een mail van haar. Ik was geselecteerd! :)

In late Octobre Marte of Compagnie M appealed to test her new pattern 'Lotta-skirt'. Testing out a new pattern seemed like a fun experience! I applied and was hoping to be selected. I also found it exciting to wait until I got an email from her. And then I got the good news, I was selected! :)

Ik vond bij Studio Elf de ideale stof voor de Lotta-skirt. Wildwood van Cloud9.
Het duurde dan ook niet lang of dit stofje lag in mijn stoffenkast.

At Studio Eleven I found the ideal fabric for the Lotta-skirt. Wildwood Cloud9. It didn't take long untill this fabric was in my fabric closet.  

















Ik vind deze zeer geslaagd! En toch wel beetje trots op mezelf. Voor dit rokje had ik nog nooit een blinde rits en knopenelastiek gedaan. Dankzij de duidelijke beschrijving is mij dit gelukt. Dit is een ideaal patroon voor zowel beginners als gevorderden.

I was really pleased by the result! And alse a little bit proud of myself. For this skirt I had never done a blind zipper and button elastic. I managed to succeed thanks to the clear description. This is an ideal pattern for both beginners and advanced. 





















Je vindt hier het patroon terug. Het is onderverdeeld in girls en teens/women. Koop nu en profiteer van de 10% korting! Niet twijfelen, gewoon kopen! Een echte aanrader!

You can find the pattern here. It's divided in girls and teens/womens. Buy it now and you also get a 10% discount! So dont hesitate but just buy it! A real must buy!


Het patroon kan je bekomen door deze stappen te volgen :
  • Ga naar de shop van Compagnie M
  • Maak je selectie girls en/of teens/women
  • Voer code in voor girls Lotta-skirt : lotta-girls-10 
  • Voer code in voor teens/women : lotta-women-teens-10 
Na deze stappen kan je zelf beginnen aan een rok voor jezelf of voor de dochter(s).

You can obtain the pattern by following these steps:
  • Go to the shop of Compagnie M
  • Select girls and/or teens/women
  • Enter the following code for girls: Lotta-skirt : lotta-girls-10 
  • Enter the following code for teens/women : lotta-women-teens-10

After these steps you can begin sewing a shirt for yourself or your daughter(s).


Mijn metekindje Olivia was héél graag model voor dit rokje.
My godchild Olivia was very enthusiastic to be the model for this skirt.





De Lotta-skirt is nog beetje te groot voor Olivia, maar dankzij de mogelijkheid van een knopelastiek kan ze zo nog héél lang genieten van dit rokje.
  
The Lotta-skirt is still a little too big for Olivia, but thanks to the possibility of a button elastic she can still enjoy it for a long time.






De zakjes werden al uitgetest en goedgekeurd.

The pockets were also tested and approved.




































Ik zou graag nog Marte willen bedanken voor de kans om haar patroon te mogen testen. Het was een leuke en leerrijke ervaring! Er zullen in de toekomst nog vele Lotta-skirts verschijnen. Dankjewel Marte!

I would like to thank Marte for the chanche to test out her new pattern. It was a really fun and instructive experience! I think we will see a lot more Lotta-shirt in the future.
Thank you very much Marte!




Wildwoud/Cloud9 Studio Elf Oranje stof Veritas Knopen Veritas Blinde rits Veritas Knopenelastiek Veritas Vlieseline Veritas

Wildwoud/Cloud9 Studio Elf s Orange fabric Veritas Buttons Veritas Blind zipper Veritas Button elastic Veritas Fusible interfacing Veritas

26 opmerkingen:

  1. Wat is het een mooi rokje geworden, en dat met een stofje van bij mij: wauw! Vind je het goed als we een foto van het eindresultaat ook bij ons op de site plaatsen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een van de mooiste kinderexemplaren die ik al zag verschijnen :)
    Heel toffe blog trouwens, ga je meteen volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt heel erg mooi geworden! En knap zeg, zonder blinde-rits-en-knopen-elastiek-ervaring! Je gaat vast nog vaker mogen testen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! :) Het was de ideale gelegenheid om eens uit te proberen. De volgende projecten met een blinde rits liggen al klaar :)

      Verwijderen
  4. Super mooi! En je metekindje staat er super schattig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, die is mooi! Ik ben ook helemaal weg van dat stofje... Je metekindje ziet er ook superschattig uit in haar rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! :) Het stofje is zalig zacht en goed van kwaliteit. Ik heb nog een 1.5m liggen. Beter te veel kopen dan te weinig ;)

      Verwijderen
  6. Oooooh, zo mooi !!! Dat stofje staat ook nog op mijn verlanglijstje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! :) Zeker het stofje kopen. Nog veel mooier in het echt!

      Verwijderen
  7. Wat een mooi stofje; perfect voor dit rokje inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O mooi in dit stofje; ze staat er schattig mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo ongelooflijk cute! Super gedaan! M

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Olivia heeft dit super gedaan! :) Er zullen nog vele Lotta-skirts voor haar genaaid worden. Nog eens bedankt dat ik dit mooie rokje mocht testen.

      Verwijderen