Pagina's

dinsdag 20 oktober 2015

Indigo.... Top!

Bij het doorbladeren van de zomereditie van La Maison Victor viel mijn oog op de Indigo Sweater van Valerie Boone. Een mooie sweater zonder zijnaden met zakken. Deze wou ik zeker eens maken. Sindsdien stond het op mijn to-sew lijstje. De twijfel was er wel doordat het een patroon is voor tieners. Na het zien van enkele exemplaren in blogland zette ik er mij afgelopen week toch aan.

***

In the summer edition of La Maison Victor I saw a Indigo sweater of Valerie Boone. A beautiful sweater without seams and with pockets. I put this one on my to-sew list. I had my doubts because it is a pattern for teenagers. After seeing a few examples in Blogland I began last week. 



Ik koos voor een mooi stofje uit De Stoffenkamer. Heerlijk zacht en ideaal voor een sweater! Ik tekende maat 36 en verlengde de mouwen (ik heb nogal snel koud :) ).










Ik heb 2 dagen zitten zwoegen op het ineen steken van voor- en achterpand. De uitleg in La Maison victor vond ik persoonlijk niet zo duidelijk. Na de hulp van Made by Mazella zat de sweater snel in elkaar.

(Tip : begin met de ronde zakken met de goede kanten op elkaar te leggen en je bent zo goed op weg om jouw eigen trui in elkaar te steken.)

Eigenlijk moet je gewoon volgen en niet te veel nadenken. Het patroon zelf zit zéér goed in elkaar.



Sweaterstof De Stoffenkamer  Boordstof Stofopzolder
Patroon Indigo Sweater (Valerie Boone) - La Maison Victor 4/2015

10 opmerkingen:

  1. Mooi! Die staat hier ook op de planning. Die mouwen verlengen dacht ik ook te doen. Lijkt me wat handiger in de winter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad! :) Ik baseerde mij hiervoor op de mouw van linden sweatshirt maar versmalde die wel nog beetje.

      Verwijderen
  2. Mooie stofkeuze! En het is zoals je zegt, niet teveel bij nadenken.
    Je bent geslaagd met een perfecte schoudernaad!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! :D Altijd leuk om te lezen! Deze maak ik zeker nog eens. De zakken vind ik zeer leuk.

      Verwijderen
  3. Schoontje! Staat hier ook nog op de planning ooit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Super goed gelukt. Toffe stoffenkeuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er een leuke comfortabele trui uit! Misschien toch eens overwegen om
    hem zelf te maken. Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie trui! Helemaal vrouwelijk en toch super comfy, een must have, lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, mooie trui! En de boord is zo mooi glad!

    BeantwoordenVerwijderen